1e Zaterdag september 2017 start de nieuwe PPL- Theoriecusus van "DWARF".

Meld je aan met het inschrijfformulier dat je vindt onder de tab media/downloads.

Welke opleidingen geven wij

Vliegschool Dwarf heeft de juiste vliegopleiding voor u.
We leiden u bij Dwarf op voor:

Recreational Pilot Licence (RPL) met klasse-aantekening:

  • TMG (Touring Motor Glider) en/of
  • MLA  (Micro Light Aircraft)
  • SEP ( Eenmotorig).


Private Pilot Licence (PPL)
met de klasse-aantekening:

  • TMG (Touring Motor Glider) of
  • SEP (Eenmotorig)


Een opleiding bestaat uit 2 onderdelen:

  • Theorieopleiding
    Een belangrijk onderdeel is de theorie-opleiding. De volgende theoriecursus start laatste zaterdag in augustus.
    Meer informatie over de theorie-opleiding vindt u elders op deze website.
  • Praktijkopleiding
    De praktijkopleiding bestaat uit vlieglessen, welke doorgaans bestaan uit een introductie/vluchtvoorbereiding, de zogenaamde toestelinspectie, de lesvlucht en de debriefing. Voor een les dient u zo'n anderhalf uur uit te trekken, waarvan u ongeveer een uur vliegt. De praktijkopleiding is individueel en kan starten op elk gewenst moment. Dwarf vliegschool vliegt het hele jaar door en kent geen winterstop. Het is verstandig om alvorens met de theorie-opleiding te starten, enkele tientallen uren praktijk-ervaring te hebben. Deze ervaring is zeer nuttig bij het volgen en begrijpen van de lesstof.

Soloervaring

Onderdeel van het praktijk-deel van uw opleiding vormt een aantal 'solo-uren'. Deze solo-uren zijn wettelijk verplicht en dragen bij aan uw vaardigheden en zelfvertrouwen als vlieger. U wordt 'solo' gelaten als u het vliegtuig zelfstandig kunt besturen en u in het bezit bent van een medisch certificaat.

Medische keuring

Aangezien u als vlieger de verantwoording draagt voor uzelf, uw passagier en uw omgeving, dient u een medische keuring te ondergaan. Na de keuring dient u zich regelmatig te laten herkeuren. De frequentie hiervan is afhankelijk van uw leeftijd.
Overigens is het dragen van een bril of contactlenzen in de recreatieve luchtvaart geen probleem!